با فناوری های جدید مدیریت زنبورداری آشنا شوید

فناوری های جدید زنبورداری که می تواند برای شما مفید باشد

بررسی اجمالی سریع
این مقاله فناوری‌های برتر زنبورداری را که می تواند برای عملیات زنبورداری شما مفید باشند به شما ارائه میکند. فناوری دیجیتال یکی از ویژگی های اصلی زنبورداری مدرن است که به شما کمک می کند تا طیف وسیعی از انواع داده ها را در زمان بسیار کمی جمع آوری و مدیریت کنید. فن آوری هایی که در این مقاله توضیح داده شده است برای پیاده سازی و استفاده توسط زنبورداران مبتدی و با تجربه می تواند بطور یکسان کارآمد باشد.

؛؛ BeeKeePal ،Thermosolar Hive و ApisProtect از جمله فناوری هایی هستند که در این مقاله مورد بحث قرار گرفته اند.

BeeKeepPal یک نرم افزار برای مدیریت زنبورستان است که به شما کمک می کند تا عملیات زنبورداری خود را به راحتی مدیریت کنید. ویژگی هایی مانند ثبت سوابق، مدیریت کندو و مدیریت موجودی را فراهم می کند.

Thermosolar Hive یک فناوری است و شما را از آفاتی که ممکن است کلنی شما را از بین ببرند یا به درمان های شیمیایی نیاز داشته باشند ، محافظت و راهنمایی می کند. این فناوری دارای یک صفحه خورشیدی است که دمای داخل کندو را تا حدی گرم می کند که زنبورها بتوانند آن را تحمل کرده ولی در عین حال کنه های واروآ نتوانند آن دما را  تحمل کنند و از بین بروند.

ApisProtect حسگرهای درون کندو را در اختیار شما قرار می دهد که به زنبورداران کمک می کند تا کندوهای خود را در سطح جدیدی کنترل و نظارت کنند. سنسور ای سیستم زیر سقف کندو قرار گرفته و رطوبت ، دما ، صداها و حرکت را در کلنی اندازه گیری می کند.

مزایای استفاده از فناوری های نوین زنبورداری
زنبورداری مدرن به لطف پیشرفت های تکنولوژیکی در جنبه های مختلف صنعت و عملیات زنبورداری در حال تحول است. این مقاله به جزئیات فن‌آوری‌های برتر زنبورداری  که برای عملیات شما مفید هستند می‌پردازد. فناوری دیجیتال یکی از ویژگی های اصلی زنبورداری مدرن است. این موضوع به شما کمک می کند تا طیف گسترده ای از انواع اطلاعات را در زمان بسیار کمی جمع آوری و مدیریت کنید. فن آوری هایی که در این مقاله به تفصیل توضیح داده خواهد شد قادر به پیاده سازی و استفاده آسان هستند. زنبورداران مبتدی و همچنین زنبورداران باتجربه هر دو با استفاده از یک یا چند فناوری سود زیادی خواهند برد.

فن آوری های نوین زنبورداری مزایای زیادی برای زنبورداری شما دارند. مزایای اصلی دستیابی و به کارگیری این فناوری ها در زنبورداری عبارتند از:
   درک بهتری از عملیات زنبورداری خود. گزارش‌های تحلیلی و اطلاعاتی که از فناوری‌های نوین زنبورداری به دست می‌آورید، به شما دانش عمیقی از عملیات زنبورداری و عوامل مؤثر بر بهره‌وری می‌دهد.
   بهبود پاسخگویی در زنبورداری رویدادها، تجهیزات، شیوه‌های مدیریت و بسیاری از جنبه‌های دیگر زنبورداری که فناوری‌های زنبورداری به شما در مدیریت آن کمک می‌کند.
   هزینه های تولید کمتر در زنبورداری شما. این فناوری‌ها بازدیدهای فیزیکی از کندوها و زنبورستان‌ها را برای شما متر کرده و  در وقت شما صرفه‌جویی می‌کنند، همچنین به شما کمک می‌کنند تا مشکلات را در مراحل اولیه شناسایی و رسیدگی کنید.
   کیفیت و ایمنی بهتر محصولات کندوی شما. استفاده از فناوری‌های مختلف زنبورداری منجر به استفاده از درمان‌های شیمیایی کمتری برای کنترل بیماری‌ها و آفات می‌شود. این موضوع باعث می شود شما بتوانید محصولات کندوی خود را با کیفیت بالا و ایمن تر برای مصرف انسانی عرضه کنید.
   افزایش توانایی برای مراقبت از زنبور عسل. برخی از فن‌آوری‌های زنبورداری با ارائه راهنمایی در مورد بهترین شیوه‌هایی که بیشترین تأثیر مثبت را بر زنبورهای عسل دارند، به سلامتی زنبور عسل کمک می کنند.
   بهبود ردیابی در صنعت زنبورداری. ردیابی عوامل مهم تولید از طریق سوابقی که در فناوری‌های زنبورداری نگهداری می‌ شوند، آسان است. این امر باعث می شود صنعت زنبورداری نسبت به استانداردهای جهانی تولید به روزتر باشد.

،، فناوری های نوین زنبورداری

1. BeeKeepPal
BeeKeepPal یک نرم افزار برای مدیریت زنبورستان است که بر بازرسی کندوها و نتایج هر بازرسی تمرکز دارد. استفاده از نرم افزار
BeeKeepPal برای زنبورداران مبتدی و با تجربه ، ساده و راحت است. این فناوری زنبورداری به شما کمک می کند تا بازرسی های کندو و نتایج بازرسی ها را پیگیری کنید. همچنین دارای یک بخش برای تجزیه و تحلیل اطلاعات است که از الگوریتم های پیشرفته و هوش مصنوعی برای تعیین سلامت کلنی های زنبور عسل شما استفاده می کند. بنابراین، توصیه های به موقع برای مدیریت کلنی های زنبورستانتان را به شما عرضه می کند.

BeeKeepPal نرم افزار برای مدیریت زنبورستان

با استفاده از BeeKeepPal می توانید کل عملیات زنبورداری خود را به راحتی مدیریت کنید. این عملیات شامل کلنی های زنبور عسل، کندوهای زنبور عسل، تجهیزات زنبورداری و کارگران زنبورستان شما می شود. علاوه بر این BeeKeepPal به شما کمک می‌کند تا سوابق دسته بندی شده را نگه دارید و گزارش‌های تحلیلی مفیدی تولید کنید تا شما را در تصمیم‌گیری‌هایی که عملیات زنبورداری برای موفقیت نیاز دارد، راهنمایی کند. مؤلفه CheckInspect BeeKeepPal  روشی قابل اعتماد برای تعیین اینکه آیا انجام بازرسی کندوها بی خطر است یا خیر. نرم افزار از مکان زنبورستان شما، داده های آب و هوایی و سایر اطلاعات برای ارائه توصیه های لازم در مورد ایمنی انجام بازرسی کندو استفاده می کند.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد BeeKeepPal که آن را بر سایر فناوری های زنبورداری برتری می دهد، کمک به کنترل آفات و بیماری های زنبورداری است. این نرم افزار راهنمای قابل اعتمادی است که همیشه مراقب شیوع بیماری و هجوم آفات در کلنی های زنبور عسل شماست. این نرم افزار هشدارهای اولیه و همچنین مناسب ترین روش های کنترلی را به شما ارائه می دهد.

برای اطلاعات بیشتر به وب سایت مراجعه کنید  

2. BuzzBox Mini
BuzzBox Mini یک سیستم دو بخشی است که شامل سخت افزار و نرم افزار برای نظارت بر سلامت کندوهای زنبور عسل است. این دستگاه شامل یک بخش فیزیکی برای خواندن پارامترهای مختلف در کندو و نرم افزاری برای پردازش داده ها، ذخیره آن و نمایش اطلاعات عرضه شده است. جعبه ابزار دیجیتالی زنبورداری BuzzBox Mini یک دستیار هوشمند است که از هوش مصنوعی برای تعیین وضعیت سلامت کندویی که در آن نصب شده است استفاده می کند و به طور مداوم شما را با ارسال گزارش هایی به نرم افزار گوشی همراه ، شما را در جریان جزییات کلنی قرار میدهد.

فن آوری های زنبورداری  BuzzBox Mini

رویدادهایی که می‌توانید با استفاده از BuzzBox Mini تشخیص دهید شامل بچه دهی ، شیوع بیماری ، مشکلات ملکه زنبور عسل و سرقت کندو است . این سیستم اطلاعات دما ، آکوستیک و رطوبت کندو را می خواند و به اطلاع شما میرساند. همچنین داده های فشار هوا را علاوه بر وضعیت شرایط آب و هوایی محلی به شما می دهد . ویژگی ضد سرقت BuzzBox Mini بطور دائم فعال بوده تا در صورت هر گونه اختلال در کندو به شما هشدار دهد. این فناوری زنبورداری توسط OSBeehives که یک شرکت امریکایی است توسعه یافته و در دسترس زنبورداران قرار گرفته است.

بخش سخت افزاری فناوری BuzzBox Mini  باید در کندویی نصب شود که می خواهید بر آن نظارت کنید. برای کسب بهترین نتیجه آن را بین شانه ها در وسط کندوی عسل خود قرار دهید. گجت باریک این سیستم به راحتی بین قاب های دارخل کندو قرار گرفته و نصب آن بدون هیچ گونه تغییر و صرف وقت اضافه ای روی قاب نصب میشود. داده هایی جمع آوری شده را که از طریق اتصال Wi-Fi به شما منتقل می کند.

برای اطلاعات بیشتر به وب سایت مراجعه کنید

3. کندو ترموسولار
Thermosolar Hive یک کندوی مدرن است که از عایق فناوری برای کنترل کنه های Varroa در کلنی های زنبور عسل بدون استفاده از مواد شیمیایی استفاده می کند. این کندوی زنبور عسل با جعبه های عایق شده و پوشش داخلی عرضه شده است. مواد عایق استفاده شده در کندو Thermosolar منحصر به فرد است و گرمای ایجاد شده را در داخل کندو کاملا مهار می کند. در کندو  Thermosolar، هدف اصلی ایجاد گرمایش است .این سیستم کندو را قادر می سازد تا دمای داخل را به بیش از 40 درجه برساند و تحمل این میزان گرما برای کنه های واروآ  کشنده بوده ولی به زنبور عسل آسیبی نمی رساند.

کندوی مدرن  ترموسولار برای کنترل کنه های واروآ

در فناوری Thermosolar Hive فقط از انرژی گرمایی خورشید استفاده می شود و هیچ منبع انرژی دیگری برای تولید گرما در کندو Thermosolar  وجود ندارد. سطوح فعال روی جعبه‌های کندوی Thermosolar Hive نور خورشید را به انرژی گرمایی تبدیل کرده وسلول های نوزادان را گرم می‌کند. کنه‌های واروآ که در سلول های نوزادان زنبور عسل رشد می‌کنند در اثر دمای بالا از بین می‌روند. این روش کنترل کنه های واروآ نیازی به استفاده از مواد شیمیایی در کندو را از بین می برد ، سلامتی کلنی را بهبود می بخشد و تولید محصولات ارگانیک کندو را امکان پذیر می کند .

فناوری Thermosolar Hive به زنبورداران در کنترل کنه‌های  واروآ  کمک کرده و بچه دهی کلنی‌های زنبور عسل را در بهار سرعت می‌بخشد . گرم کردن کندو همچنین به کلنی های زنبور عسل کمک می کند تا ذخیره کمتری برای گذراندن زمستان استفاده شود. در نهایت این فناوری باعث افزایش فعالیت پرواز توسط زنبورها شده که در نتیجه باعث می شود کلنی پتانسیل بیشتری برای جمع آوری عسل داشته باشد.

4. BeeSmart Pollinator Gardener Application
اپلیکیشن BeeSmart Pollinator Gardener ابزاری برای برنامه ریزی، رشد و نگهداری گیاهانی است که برای گرده افشانی نیازمند به حشرات هستند . شما با این برنامه می توانید گونه خاصی از حشرات گرده افشان را ، از جمله زنبورهای عسل که در میان گرده افشان های دیگر عالی هستند را انتخاب و به باغ خود جذب کنید. این برنامه برای استفاده زنبورداران بسیار مناسب بوده و به شما کمک می کند تا گیاهانی داشته باشید که برای زنبورهای عسل مفید هستند تا زنبورهای عسل شما هرگز منابع مورد نیاز خود را در کندو از دست ندهند.

اپلیکیشن BeeSmart Pollinator Gardener باغبان گرده افشان هوشمند زنبور عسل

این نرم افزار دارای ویژگی های مختلفی است که به شما این امکان را می دهد تا در مورد بهترین گیاهانی که می توانید برای باغ خود داشته باشید اطلاعاتی کسب کنید. این برنامه یک پایگاه اطلاعات با بیش از 1000 گونه گیاهی را برای انتخاب در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید از پارامترهای مختلفی برای فیلتر کردن گیاهان مانند حشره گرده افشانی که قصد جذب آن را دارید، شرایط خاک باغ ، شرایط نور، نوع گیاه و رنگ شکوفه استفاده کنید. رابط کاربری آسان و بصری ای برنامه برای زنبورداران مبتدی و با تجربه مناسب است.

ویژگی های مفید برنامه BeeSmart Pollinator Gardener شامل توانایی سفارشی کردن لیست گیاهان بر اساس ترجیحات شما است، این برنامه لیست گیاهانی که بهترین نتایج و بازدهی را در منطقه شما دارد به شما عرضه میکند. در این پایگاه طیف گسترده ای از گیاهان را به همراه تصاویر ، با قابلیت ذخیره طولانی مدت اطلاعات به شما ارائه می شود. در مورد لیست گیاهان شما در برنامه، همچنین می توانید با استفاده از ویژگی "Catch" یادداشت هایی در مورد باغ گرده افشان خود ایجاد کنید. یادداشت ها شامل اطلاعاتی مانند تصاویر، متن، مکان و ضبط صدا هستند. حتی می توانید برای کارهای مختلفی که باید انجام دهید "یادآوری" قرار دهید.

برای اطلاعات بیشتر به وب سایت مراجعه کنید  

5. ApisProtect
ApisProtect یک راه حل کم هزینه برای نظارت بر کندوها است. هدف آن کمک به زنبورداران برای افزایش بهره وری و جلوگیری از تلفات کلنی های زنبور عسل است. این فناوری زنبورداری شامل مجموعه ای از حسگرهای نصبی در کندو و نرم افزاری برای مدیریت داده ها است. نرم افزار این فناوری ، از داده های هر کندو برای جمع آوری گزارش های تحلیلی و ایجاد بینشی دقیق برای مدیریت بهتر شما در عملیات زنبورداری استفاده می کند.

فن آوری های زنبورداری   ApisProtect

برای استفاده از فناوری ApisProtect در زنبورداری خود، فقط باید یک واحد حسگر را در کندو قرار دهید و سپس داده ها را در نرم افزار ApiProtect  دریافت کنید. واحد حسگر داده ها را جمع آوری کرده و به سرورهایی منتقل می کند که نرم افزار ApisProtect داده ها را تجزیه و تحلیل و ذخیره می کند. حسگرهای نصب شده در داخل کندو تأثیری بر روند بازرسی های شما نمی گذارد. اطلاعاتی که با ApisProtect به دست می آورید به راحتی به شما می گوید که آیا کلنی های زنبور عسل شما سالم و قوی هستند یا برای غلبه بر برخی مشکلات به کمک نیاز دارند. هشدارهای هوشمند ApisProtect شما را در مورد وضعیت کندوها مطلع می سازد و اقداماتی را که باید برای وضعیت حفظ سلامت کلنی های زنبور عسل انجام دهید به شما پیشنهاد می کند.

استفاده از این فناوری برای سهولت نظارت بر کندو و زنبور پسند بودن آن برای عملکرد شما مفید است. این فناوری به شما امکان می دهد بدون نیاز به بازدید فیزیکی و باز کردن کندو از وضعیت کلنی زنبور عسل و کندو مطلع شوید. با کاهش بازدید کندو، کلنی های زنبور عسل شما تحت استرس کمتری قرار می گیرند. آنها مقدار بیشتری محصول تولید می کنند و در نهایت سودآوری عملیات زنبورداری شما را افزایش می دهند.

برای اطلاعات بیشتر به وب سایت مراجعه کنید  

6. Arnia
Arnia یک سیستم مانیتورینگ کندو است. این سیستم از حسگرها، پردازشگرهای داده و یک رابط کاربری تشکیل شده است. Arnia در هر کندو از چندین حسگر برای جمع آوری پارامترهای مختلف داده استفاده می کند. سپس نرم افزار سیستم داده ها را پردازش می کند و در هر کجای دنیا که هستید خروجی را روی رابط شما ارائه می دهد. این سیستم برای زیر نظر گرفتن کلنی ها و به حداقل رساندن بازرسی و ایجاد مزاحمت برای کندو عالی است. شما به راحتی می توانید وضعیت کلنی زنبور عسل را در هر کندو بدون نیاز به بازرسی کندو تشخیص دهید.

سیستم مانیتورینگ کندوی Arnia

این سیستم مانیتورینگ کندو به خود می بالد که می تواند داده های اطلاعاتی را در هر تلفن، تبلت یا رایانه شخصی مجهز به اینترنت برای کاربران خود فراهم کند. همچنین می توانید به داده های ثبت شده قبلی از Arnia دسترسی داشته باشید و آن ها را دانلود کنید. علاوه بر این شما میتوانید هشدارهای فوری در مورد خرابکاری یا سرقت را از این سیستم دریافت کنید. Arnia همچنین امکان مقایسه کندوها و زنبورستان ها را نیز برای شما فراهم می کند. این سیستم از سال 2009 در دسترس زنبورداران بوده و اکنون سیستم هایی دارد که به زنبورداران و محققین زنبور عسل در بیش از 25 کشور کمک می کند.

پارامترهای موجود در کندو که Arnia بر آنها نظارت می کند شامل آکوستیک، دمای داخلی، وزن کندو ، رطوبت، شرایط آب و هوایی زنبورستان و تعداد زنبورها است. رابط کاربری سیستم به شما امکان مقایسه داده های چند سنسور را برای شما فراهم کرده و به شما آگاهی عمیق تری نسبت به سلامت و رفتار کلنی زنبور عسل خود می دهد. Arnia علاوه بر نظارت بر کلنی های زنبور عسل، امکان اشتراک گذاری آسان داده ها و دانش را در شبکه زنبورداران خود فراهم می کند.

برای اطلاعات بیشتر به وب سایت مراجعه کنید  

7. BeeHero
با توجه به اینکه 70 درصد محصولات در جهان برای گرده افشانی به زنبورها متکی هستند، BeeHero یک پلتفرم پیشرفته با حسگرهای ارزان قیمت برای افزایش کیفیت محصول و عملکرد و در عین حال افزایش سلامت زنبورها و سایر گرده افشان ها ارائه می دهد. BeeHero پلتفرم خود را با هدف به حداکثر رساندن محصول از طریق گرده افشانی حداکثری توسعه داده است. دفتر مرکزی این شرکت در کالیفرنیا آمریکا است و دارای یک تیم تخصصی از زنبورداران، مهندسان، تولیدکنندگان مواد غذایی ، کارآفرینان و محققین است که در سراسر جهان برای به حداکثر رساندن گرده افشانی کار می کنند.

پلتفرم پیشرفته BeeHero

BeeHero برای زنبورداران تجاری که از زنبورهای عسل خود در فعالیت های گرده افشانی استفاده می کنند عالی است. این پلتفرم نظارت بی‌سابقه‌ای بر عملیات زنبورداری شما با اطلاعات سلامت کلنی و همچنین فعالیت گرده‌افشانی فراهم می‌کند. یکی از ویژگی‌هایی که BeeHero را از سایر فناوری‌ها زنبورداری برتری می‌دهد، توانایی آن در بهینه‌سازی محل قرارگیری کندو برای بهترین نتایج گرده‌افشانی است.

به طور هنگامی که از کلیBeeHero  در عملیات زنبورداری خود استفاده می کنید، مزایای مختلفی مانند کاهش هزینه های عملیاتی از طریق مدیریت کارآمدتر به شما داده و به شما کمک می کند تا استرس کلنی را به موقع و به روش صحیح برطرف کرده تا تلفات کلنی های خود را کاهش دهید.

برای اطلاعات بیشتر به وب سایت مراجعه کنید  

8. Beebot توسط Pollenity
Pollenity یک شرکت فناوری نرم افزاری است که به شما برای مدیریت هوشمند کندو کمک می کند. این شرکت همچنین برنامه ای دارد که کمک های مالی به زنبورداران را برای پرورش و گسترش عملیات زنبورداری آنها تسهیل می کند. Pollenity تا حد زیادی در اروپا متمرکز است و شاخه ای از برنامه اتحادیه اروپا در سال 2013 است و دفتر مرکزی آن در بلغارستان است.
محصول Beebot که توسط شرکت Pollenity ارائه شده به شما کمک می کند تا کندوی شما را به یک کندوی هوشمند تبدیل کند.

فناوری Pollenity

BeeBot شامل مجموعه ای از سنسورها و باتری هایی برای تغذیه سنسورها است. شما با یک بار شارژ باتری Beebot می توانید به مدت 6 تا 8 ماه از آن استفاده کنید. با وصل کردن حسگرهای موجود در Beebot به یک قاب در کندو می توانید پارامترها و رویدادهای کلیدی را در کندوی عسل ضبط کرده و داده‌ها را به مراکز پردازش Pollenity ارسال کنید. سنسورها با گرفتن اطلاعات دما، آکوستیک و رطوبت هر 15 دقیقه به شما کمک می کنند تا از زنبورهای عسل خود بهتر مراقبت کنید.

Beebot داده‌ها را در یک گزارش جمع‌آوری می‌کند و آن را به صورت ساعتی برای پردازش و ذخیره‌سازی از طریق وای فای به فضای ذخیره سازی ابری ارسال می کند. هنگامی که داده ها توسط الگوریتم های Pollenity پردازش شدند، در صورت نیاز گزارشی برای شما ارسال می شود و به شما اطلاع داده می شود که باید به مشکلی در کندو توجه بیشتری داشته باشید. شما با هر دستگاهی که به اینترنت متصل است می‌توانید به این اطلاعات و اعلان‌ها دسترسی داشته باشید و در صورت نیاز آنها به اشتراک بگذارید. اطلاعات بر روی یک صفحه نمایش به نام BBoard نشان داده می شود.

برای اطلاعات بیشتر به وب سایت مراجعه کنید 

9. GoBuzzr
GoBuzzr یک سیستم هوشمند نظارت بر کندو است که امکان نظارت از راه دور توسط زنبورداران را فراهم می کند. از فناوری اینترنت اشیا (IoT) برای ارتباط بین حسگرها، سرورهای پردازش داده و رابط کاربری استفاده می کند. GoBuzzr در هند مستقر است و موفقیت های زیادی را به خود اختصاص داده و حتی جوایز متعددی را نیز از آن خود کرده است. سیستم GoBuzzr شامل سنسورهایی است که در داخل و خارج کندو نصب شده و به همراه یک ماژول ارتباطی و یک پنل خورشیدی برای تامین برق سیستم ارائه شده است.

سیستم هوشمند نظارت GoBuzzr

این سیستم از حسگرهای خود برای ثبت وزن، دما، آکوستیک و رطوبت کندوها استفاده می کند. این اطلاعات را در فواصل زمانی معین به دستگاه مورد نظر زنبوردار ارسال می کند. GoBuzzr  از فناوری GSM (سیستم ارتباطات سیار جهانی) برای ارسال داده ها از کندو به دستگاه زنبوردار و سرورهای آن استفاده می کند. سرورها از فناوری اینترنت برای ارسال اطلاعات به نرم افزار نصب شده بر تلفن همراه مورد نظر زنبوردار استفاده می کنند.

زنبوردارانی که از GoBuzzr در عملیات زنبورداری خود استفاده می کنند، آن را به دلیل سهولت اندازه گیری و افزایش بهره وری تحسین کرده اند. این سیستم به آنها کمک کرده تا مدیریت خود را در مورد کلنی های زنبور عسل، گرده افشانی و تولید محصولات مختلف کندوی عسل کنترل و بهبود بخشند. این فناوری همچنین زنبورداران را از انجام بازرسی کندو رها ساخته تا بتوانند زمان خود را به سایر امورات زنبورداری خود اختصاص دهند. به همین ترتیب زنبورها نیز از استرس بازرسی کندو نجات می یابند و آنها را قادر تا به تولید بدون وقفه و مداوم محصولات بپردازند.

ببرای اطلاعات بیشتر به وب سایت مراجعه کنید

10. BreadLess
BroodMinder یک سیستم برای طیف وسیعی از دستگاه ها و یک سیستم پردازش اطلاعات ، نمایش و ذخیره سازی برای زنبورداری است. این فناوری به شما امکان می دهد دستگاه های حسگر مورد نظر خود را در کندو نصب کنید. حسگرها هر ساعت یکبار داده ها را جمع آوری و به تلفن همراه شما و سرور BroodMinder جهت ذخیره سازی و دسترسی آینده شما ارسال می کند. بنابراین شما اطلاعات مربوط به کندوی عسل خود را در دستگاه های انتخابی خود دریافت می کنید و همچنین می توانید به اطلاعات ذخیره شده گذشته نیز دسترسی داشته باشید.

سیستم پردازش اطلاعات BreadLess

دستگاه های حسگر مجموعه BroodMinder داده هایی را در مورد وزن، دما و رطوبت کندوی شما را جمع آوری می کند. شما می‌توانید یک راه‌اندازی BroodMinder  را فقط با یک سنسور یا بیشتر را  به دلخواه در هر کندو نصب کنید. BroodMinder از فناوری بلوتوث کم مصرف (BLE)  به عنوان روش اصلی برای برقراری ارتباط با داده هایی که جمع آوری می کند، استفاده می کند. شما همچنین می‌توانید سیستم BroodMinder  را به یک وای فای متصل کنید.

استفاده از BroodMinder در زنبورداری به شما امکان نظارت از راه دور کندو را می دهد. نصب و استفاده از این فناوری آسان و به لحاظ مصرف انرژی دوام مناسبی دارد. این فناوری زنبورداری با ارائه پارامترهای که مشاهده می کنید می تواند برای تعیین سلامت و قدرت کلنی های زنبور عسل و عملکرد شما مفید باشد.

ببرای اطلاعات بیشتر به وب سایت مراجعه کنید

11. HiveGenie
HiveGenie یک راه حل اطلاعاتی نظارت بر کندو است که برای صنعت زنبورداری ساخته شده است. این سیستم توسط شرکت HiveGenie که در مونتگومری، تگزاس آمریکا مستقر است، ارائه گردیده و در دسترس قرار گرفته است. بسته فناوری HiveGenie هر دو سخت افزار و نرم افزار را ترکیب می کند تا اطلاعات لحظه ای و تاریخی را به شما ارائه دهد. این فناوری به زنبورداران مبتدی و با تجربه ، توانایی منحصر به‌ فردی برای نظارت بر فعالیت و سلامت کلنی‌های زنبور عسل را به شما داده و به این لحاظ به خود می بالد. شما می توانید این فناوری را در یک یا چند کندوی زنبور عسل در یک زمان در عملیات زنبورداری خود به کار ببرید.

فناوری HiveGenie اطلاعاتی نظارت بر کندو

در هر سیستم HiveGenie چهارده حسگر وجود دارد که شما از آنها برای دریافت اطلاعات مربوط به تردد زنبورهای عسل، شمارش زنبورهای وارد و خارج شده از کندو، ارائه موقعیت کندو و مختصات GPS، نظارت بر دما، رطوبت و سطوح CO2 (دی اکسید کربن) استفاده می کنید. کندو و تغییرات وزن کندو را کنترل و ردیابی کند، و شرایط آب و هوایی را در محیط های نزدیک کندو کنترل می کند. HiveGenie از انرژی خورشیدی استفاده کرده و هر 5 دقیقه یک‌بار از طریق LTE و وای فای اطلاعات جمع‌آوری  شده را ارسال می‌کند.

نرم‌افزار HiveGenie تمام داده‌های کندوهای شما را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را پردازش می‌کند تا اطلاعاتی درباره وضعیت کندو و همچنین رتبه‌بندی عملکرد در اختیار شما قرار دهد. همچنین اعلان هایی تولید می کند که از طریق کانال های انتخابی شما برایتان ارسال شود. گزارش تجزیه و تحلیل از نرم افزار به شما کمک می کند تا تصمیمات بهتری برلای مدیریت زنبورداری خود بگیرید.

ببرای اطلاعات بیشتر به وب سایت مراجعه کنید

نتیجه گیزی  !
از مزایای عمده استفاده از فناوری های زنبورداری می توان به صرفه جویی در زمان، مدیریت آسان و بهبود ردیابی محصولات اشاره کرد. فناوری‌های معمولی زنبورداری از حسگرها و داده‌هایی که در برنامه‌های نرم‌افزاری وارد می‌کنید برای کمک به نظارت بر سلامت، قدرت و بهره‌وری کلنی‌های زنبور عسل استفاده می‌کنند. فن آوری های زنبورداری همچنین ایمنی و امنیت زنبوردار، زنبورهای عسل و تجهیزات زنبورداری شما را بهبود می بخشد. آنها به شما کمک می کنند تا تصمیمات آگاهانه ای برای موفقیت عملیات زنبورداری خود بگیرید. از یک یا چند مورد از این فناوری‌های زنبورداری که برای عملکرد شما مفید هستند استفاده کنید تا زنبورداری خود را بهبود ببخشید و آن را لذت‌بخش‌تر کنید.

نوشته : September 11, 2023 -  Michael Simmonds

بنر پذیرش تبلیغات

بنر ثبت سفارش تبلیغ

یایت ارجان     کانال تلگرام ارجان